Sy haklapp

Som de flesta vet älskar jag att pyssla och tycker om att starta nya projekt. Just nu driver jag mycket åt att sy då det inte finns några begränsningar, saker kommer till användning och det går ganska fort att göra =).
Något som går väldigt snabbt att göra är egna haklappar. Tänkte tipsa om hur du enkelt kan göra egna.
Det är bara att köpa vaxduk i någon rolig färg och matchande kantband.
Du behöver klippa ut vaxduken i två delar och mönster och en bra och enkel beskrivning kan du hitta här bloggen.
 
Här är två stycken som jag har gjort
 
 

 


Kommentarer
Oskar

De är så fina, passar mig perfekt!

2012-11-13 @ 14:14:24
Jossan

haha tänkte precis skriva att oskar kan använda dem på fredagsmyset... men han var ju redan före! de är så fina!

2012-11-13 @ 15:48:56
URL: http://www.josephines.blogg.se
Hasse

Otroligt vilka fina stygn det blir med din symaskin....

Svar: Ja visst blir det. Jag har köpt den av en riktig expert, du kanske känner honom =)
cmillis.blogg.se

2012-11-13 @ 20:50:11
Agneta

Oj, vad fina!

2012-11-13 @ 22:10:43
Josefine A

Superfina!! Du är jätteduktig och vilken bra maskin du verkar ha:)
Startade projekt sy egna förkläden igår...och än så länge går det bra;) Ska testa att göra hakklapp sen.

2012-11-14 @ 12:11:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0