Liseberg

Nu är vi hemma igen efter en underbar vecka i Lidköping hos svärföräldrarna.
Veckan har bjudit på en massa trevligheter men i detta inlägg tänkte jag skriva om vår tripp till Liseberg i söndags. Till alla er som har lite yngre barn så kan jag verkligen rekommendera Liseberg och även om Gröna Lund är trevligt är Liseberg mer barnvänligt, fanns många åkattraktioner för barn som är kortare än 110 cm och även en hel del för de som är mellan 0-90 cm. Hela parken är trevlig att gå igenom med all grönska och man blev väldigt trevligt bemött. Ett annat plus var att i kaninlandet låg de flesta barnattraktionerna men det fanns även några till inne i parken så att barnen kunde även titta lite när de vuxna åkte och sen inte behöva vänta så länge innan de fick åka något nytt.
 
Själv tycker jag att det är jätteroligt att åka till såna här ställen men jag åker inte så mycket själv då jag är både höjdrädd och blir åksjuk så det är ingen bra kombination kan man väl säga =).
Förutom lite barnattraktioner så åkte jag flum ride, kollorade och lisebergsbanan (den blev jag dock lite påtvingad av min man att åka på och jag satt mest och blundade tills det var över).
Julius hittade sitt favoritställe så fort vi kom in i parken hos den här gosiga kaninen =).
 
Matilda var helt lyrisk och åkte verkligen hur mycket som helst med både mig, Oskar, farmor, farfar och Gustav. Det enda hon tyckte var tråkigt var att hon inte fick åka så mycket själv men annars så sprang hon från åk till åk. Julius fick även åka en del och han satt mest ganska förvånad i de olika åken =).
Lite extra lyx över dagen var att Gustav vann två stjärnvinster och jag vann en på Marabous hjul och fick med mig 2 kg schweizernötchoklad hem =).
 
Det blev verkligen en underbar dag på alla sätt och vis och jag tror att Matilda kommer bära med sig den här dagen länge som hennes topp 5 dagar.
Extra stort tack till mina svärföräldrar för denna underbara dag och för att ni verkligen är världens bästa farmor och farfar till Julius och Matilda =).
 


Kommentarer
Oskar

Älska Julius min i karusellen; "oooooooooohh" :-)

2013-07-28 @ 00:14:06
Agneta

Tack för att ni är ni och för en underbar vecka!
Kram!

2013-07-28 @ 02:55:30
Sandra

Låter som ni verkligen hade en toppen dag på Liseberg.
Härligt, Liseberg är verkligen magiskt :)

2013-07-30 @ 09:13:31
Jossan

jag har bara varit på liseberg en gång. men nu blev jag sugen på att åka dit med barnen! ni verkar haft det toppen! härliga bilder.

2013-07-30 @ 16:33:38
URL: http://www.josephines.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0