Julafton

Vi körde julafton hemma tillsammans med min mamma, mina småsyskon och min bror Alex. Det blev en riktig lugn och trevlig dag med julgrötslunch, vi spelade spelet "Bomben" (inte tipset utan ett brädspel) och den som fick mest rätt fick ett pris och den som fick minst rätt fick ett tröstpris. Efter spelet var det helt plötsligt redan dags för Kalle Anka och börja fixa med maten. Jag är ganska så förtjst i julmat men förra året mådde jag ganska illa av graviditeten så detta år skulle jag njuta dubbelt upp istället =). 
Matilda hade väl tjatat lite måttligt efter att tomten skulle komma och så helt plötsligt så kom han med paket också =). Tomten fick till och med en kram innan han skulle gå så Matilda var nog extra nöjd att han kom. Det blev en hel del för den lilla fröken att öppna med storfavoriterna var nog Jake och piraterna skeppet och prinsesspusslet dock så är hon så van vid att mormor köper mycket paket så till slut så var alla paket hon fick från mormor.
Efteråt spelade vi norsk julafton och det blev nog mest krig med en jättestor burk Nutella som Oskar vann =).
Summa sumarum en mycket bra julafton.

 
 
 
 
 


 


Kommentarer
Jossan

Mysigt ni verkar ha haft under hela julledigheten och så finklädda!

2013-01-06 @ 20:35:49
URL: http://www.josephines.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0