Comenius

Under 2 års tid på jobbet har i varit med i ett comenius projekt som heter "Mini Magic Steps" och utgår ifrån att lära sig om olika länders kultur och med inriktning på traditionel dans och folkdräkter. Jag har varit kordinator för vår förskola och har varit med på alla resor och har haft kontakt med en massa härliga människor och sett till att vi har gjort våra upgifter och haft med till våra möten. Så under 2 års tid har jag varit på förskolor i England, Lettland, Litauen, Turkiet och nu sist Ungern. Förutom att få se olika förskolor har vi också fått se på underbara framträdande och olika delar av landet som vi aldrig hade fått uppleva om vi åkt till landet på egen hand.

Jag ska väl erkänna att det har varit ganska tufft både att vara borta från familjen och alla förberedelse men det har också varit en otrolig möjlighet att få uppleva allt jag har gjort. Så det är både med sorg och glädje som jag nu lämnar detta projekt och även om jag gärna skulle vilja vara med i fler såna här projekt så tror jag att nästa gång kommer jag tänka över ganska mycket innan då jag vet lite mer vad allt innebär.
Här kommer lite blandade bilder från våra resor:
England -
Oktober 2010
Sverige -
Juni 2010
Lettland -
Oktober 2011
Litauen -
Februari 2012
Turkiet -
April 2012
Ungern -
Juni 2012


Kommentarer
Jossan

härligt med en blogg! även om den handlade om jobbet;) fram med fler bloggar! puss

2012-06-29 @ 12:27:14
URL: http://josephines.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0